poniedziałek, 19 grudnia 2016

Pakowanie prezentów - DIY

Z racji, że do świąt zostało już tylko kilka dni przychodzę do Was z moim pomysłem na tegoroczne prezenty, tzn ich pakowanie ;)  
Zdaję sobie sprawę, że większość z Was prezenty pewnie ma już spakowane ale może jeszcze znajdą się osoby, które ta czynność czeka? Jeśli tak to do mojego pomysłu będę Was namawiać poniżej. :) 
Jesteście ciekawi? Zapraszam do lektury! :) 



 Będziemy potrzebować papieru do pakowania, kleju lub taśmy dwustronnej, której tak jak ja użyłam, ewentualnie wstążki i winietki do prezentów. Jeśli chodzi o winietki to można je zrobić samemu - ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Ja użyłam gotowych ze sklepu, miałam je w zestawie z papierem do pakowania.


Z pudełkiem wiadomo, że jest łatwo bo opakujemy w papier i gotowe ale czasem mamy taki prezent o nieregularnych kształtach, że nie wiadomo jak go spakować. Kupić torebkę? Ale co jeśli resztę prezentów pakujemy ręcznie i chcielibyśmy wszystkie spakować i jednym stylu?
Odpowiedź jest prosta. Taką torebkę możemy zrobić sobie sami i wcale to nie jest takie trudne jak by się mogło wydawać. Ja skorzystałam z tej instrukcji o tutaj. Wybrałam papier w kolorze złota i przewiązałam czerwono-białym sznurkiem. Wspomnę, że każdy zapakowany przeze mnie prezent będzie wariacją tych dwóch kolorów, bo u nas w tym roku w święta króluje czerwień i złoto.
Jeśli chodzi o winietki to imiona możemy wypisać ręcznie lub tak jak ja użyć stempli. Szybko i oryginalnie. Pomysłów ze stemplami mam jeszcze kilka - wkrótce będzie o tym więcej. :)
Falbankę wycięłam przy pomocy nożyczek ze wzorkiem, a dziurkę w łatwy sposób można zrobić dziurkaczem ale że ja nie posiadam, to zrobiłam ją igłą. Wyszło całkiem nieźle. ;)




Teraz czas na kokardy, które mogliście zauważyć na zdjęciach powyżej. Widziałam je już dawno temu na Pinterest i wiedziałam, że prędzej czy później takie zrobię. Okazja właśnie się natrafiła. :) Nie będę Wam podawać instrukcji jak je zrobić bo mnóstwo tutoriali również znajdziecie w internecie. Wystarczy wpisać: kokarda origami lub origami bow. Ja użyłam papieru jednostronnego, więc zaczęłam składać wzorem do środka ale jeśli użyjecie papieru dwustronnego to nie musicie się o nic martwić :)
Jak już macie złożone kokardy to wytnijcie paski - długość zależy od Waszych prezentów, a szerokość od wielkości kokardy lub od Waszych preferencji. Paski przyklejamy tak aby imitowały przewiązane wstążki i na górę naklejamy kokardy. Przywiązujemy winietki i prezenty gotowe! :)






Mam nadzieję, że moje pomysły przypadły Wam do gustu i zainspirowały. Jeśli macie już gotowe prezenty na ten rok to nic straconego - możecie je wykorzystać w przyszłym roku. :) 

Spokojnych  przygotowań do świąt. 

Ściskam, 
Jola :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz