poniedziałek, 9 stycznia 2017

Candy apples


Hej :) 
Dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym przepisem, ale tym razem będą to owoce (jabłka) w polewie, czyli candy apples, nazywane również toffee apples. 
Te jabłkowe pyszności znane są na całym świecie i jeśli chodzi o tradycje innych krajów to np.: w Wielkiej Brytanii bardzo często przygotowywane są na Halloween, we Francji nazywane są pommes d'amour (Apples of love) zazwyczaj spotykane na festiwalach, natomiast w Kanadzie bardzo popularne i często jedzone na jarmarkach, czy wesołych miasteczkach. 

 Poniżej bardzo prosty przepis jak je przygotować :) 







Potrzebujemy: 
- kilka jabłek
- paczkę krówek (250 g)
- śmietankę 30%
- wiórka kokosowe
- czekoladowe dodatki
- drewniane patyczki
- sznurek do ozdoby





Umyte wcześniej jabłka nabijamy na patyczki (ja niestety nie znalazłam solidnych drewnianych patyczków, więc użyłam długich wykałaczek - wbijałam po dwie w każde jabłko). 
Do rozgrzanego naczynia wlewamy śmietankę (tak około szklanki) i dodajemy krówki. Delikatnie mieszamy, aż do całkowitego połączenia się składników. Z rozpuszczonych cukierków powstanie polewa, w której zanurzamy jabłka. 
Posypujemy wiórkami i dekorujemy czekoladowymi drobinkami. Oczywiście ozdobić możecie w dowolny sposób :)
Do dekorowania najlepiej przystąpić od razu, ponieważ polewa bardzo szybko zastyga. 
Na końcu na patyczkach zawiązujemy kokardki, żeby wyglądały jeszcze bardziej apetycznie :) 






Mam nadzieję, że skorzystacie z tego przepisu i zrobicie w domu własne candy apples :) 



Ściskam, 
Jola 




2 komentarze:

  1. Ja się kiedyś z pewnością zabiorę za zrobienie tych pyszności! Tym bardziej jak się patrzy na Twoje zdjęcia to zjadłabym komputer;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha bardzo mi miło Kochana! Jak zrobisz to koniecznie podziel się, czy Ci smakowały i chłopcom oczywiście też :*

      Usuń